søndag 15. oktober 2017

Happy scrappy day


Denne uken har jeg sydd oktober miniquilt,
men den kommer på neste blogg innlegg, 
Dette er også en mini quilt
til å henge på veggen, 
eller en lunsjmatte. 

 Den er lagd av noen små stoffrester jeg klippet vekk fra  oktober miniquilten.
16 blå og 16 lyse små trekanter ble sydd sammen til 16 kvadrater.
Disse er igjen sydd sammen. 
Den ferdige miniquilten måler 6 inch x 6 inch eller 15 cm x 15 cm.

Det passet godt med fotografering ute på gårdsplassen.

Jeg linker til Gun som har "Scrappy Happy day" den 15. i hver måned.


Bilde collagene lager jeg på nettsiden Pic Monkey.
En fin lilla asters blomstrer i hagen min nå,
og jeg har rammet den inn med miniquilten.

Forrige uke var jeg en tur til vår nabo by Stavanger.
På et kjøpesenter hadde de dekorert taket med flotte paraplyer
med blå himmel eller blomster på innsiden. 

"Hvis du har mislykkes...
får du alltid nye muligheter...
du kan få begynne på nytt akkurat når du vil,
for det vi kaller fiasko er ikke å falle,
men å bli liggende.
                               Mary Pickford 1893-1979


Ønsker deg gode høstdager!


3 kommentarer:

  1. Ηow beautiful your mini quilt, Birthe! I love the pretty single triangle design and the bright colours you used. I recently started to create my first quilt. I hope to finish it soon. Kisses, my friend.

    SvarSlett
  2. Hi Birthe love your mini quilt and look at all those gorgeous umbrella's xx

    SvarSlett
  3. Delikat miniquilt og og fin blomst. Morsomt med de paraplyene da :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!